(Magyar) Salgó Mobil Gördíthető Rendszer

Sorry, this entry is only available in Hungarian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Mi a SALMOG?

SALMOG - Salgó Mobil Gördíthető RendszerA SALgó Raktártechnika által gyártott MObil Gördíthető tárolórendszer.

A gördülő alvázra szerelt, burkolt tároló polcrendszert kézi erővel, síneken lehet gördíteni, melyet sokféle kialakítású állványfelépítménnyel tudunk ellátni. A burkolt polcok szétnyitását rövid gördülésnél, és kisebb polcterhelésű tárolásnál, a kezelőoldalon elhelyezett kézi tolófogantyú teszi lehetővé. Nagyobb polcterhelésnél csillagkerekes hajtást lehet alkalmazni, amely egy épített hajtásházon keresztül egy, a mozgóalvázban található tengelyt hajt meg.

A tárolórendszert mi gyártjuk, igény szerint szállítjuk és a helyszínen összeszereljük. A minőség minket kötelez, ezért a garancia természetes része vállalásainknak.

Felhasználási terület

Ez a tárolórendszer minden olyan helyen használható, ahol igényes és helytakarékos, akár pormentes módon kívánunk bármilyen dokumentumot, könyvet, kisebb, könnyebb darabot, alkatrészt tárolni. A rendszer magassága és szélessége egyedileg rendelhető, ezért a tárolandó tartalom igénye és a tároló tér lehetősége szerint alakítható a kézzel könnyen gördíthető polcrendszer. Kiemelt felhasználóink a könyvtárak, levéltárak, archiváló központok, irat- és eszköztárak, alkatrészraktárak.


A rendszer elemei

Alváz


Minden gördíthető mobil állványzat lelke az alváz, mely alapként szolgál a felépítménynek, valamint biztosítja a mobilitást. Az alvázainkat vastagfalú C profilú szelvényekből hegesztjük, mely kész állapotban teljesen önhordó valamint csavarodás és feszültségmentes.

Beépítési tapasztalataink alapján (szállítás, szerelés) a 3 métert meghaladó hossz esetében az alvázakat kettő, a 6 métert meghaladó alvázakat pedig 3 elemből ajánljuk összeszerelésre. Természetesen a felépítmény megválasztása (annak rendszermérete), valamint a terhelés mértéke (a sínek száma, pozíciója) kihatással van a pontos kialakításra, így ez csak általánosan elfogadható elv, mindenképp pontos tervezést igényel.

Megkülönböztetünk fix és mozgó alvázakat. Egy teljes rendszer egységet figyelembe véve a mozgó polcrendszereket bizonyos távolságonként le kell zárni. Erre azért van szükség, hogy ne alakulhassanak ki olyan rendszerek, ahol több 10 sort kell áttekerni ha egy bezárt folyosót meg kell nyitnunk. A lezárásokat a fix alvázak segítségével oldjuk meg. Legegyszerűbb esetben a fal melletti, hosszabb helységeknél közbenső sorok is készülhetnek rögzített kivitelben. A letelepített rendszer alvázai között összezárt állapotban 30 mm hézag van (a gumi távtartó helyigénye).

Az alvázak standard méretei:

Hossz: 2000 mm-től 7000 mm-ig 100 mm-es méretlépcsőben*
Hossz: 2000 mm-től 3000 mm-ig 100 mm-es méretlépcsőben tolófogantyús kivitelnél
Szélesség: Fix alváz: 305, 405, 505, 605, 805, 1005 mm
Szélesség: Mobil alváz: 610, 810, 1010, 1210 mm


Sínrendszer


A sínrendszerek szerepe azonos a vasúti közlekedésben lévő szerepkörrel. Behatárolt irányított útvonalat “jelöl ki” a mozgó felépítményeknek.

Ideális esetben a raktárhelyiség építése során már számolnak az elhelyezendő tárolórendszerek igényeivel, ilyenkor a sínrendszerek előre bekerülnek az aljzatba. Ennek előnye, hogy szinte lehetetlen megbotlani benne, miközben a folyosók között sétálunk. Viszont gondos kivitelezést igényel, szintbeli pozícionálása és tisztán tartása nem könnyű. Az esetek többségében utólag kerül elhelyezésre a sínrendszer, az aljzat síkja fölé. Ezekre a helyzetekre javasoljuk a botlásgátló elhelyezését, ami nagymértékben csökkenti a balesetveszélyt. A kialakítás előnye, hogy esetleges átépítésre nagyobb szabadságot biztosít, hiszen a teljes rendszert visszabontva a sínek áthelyezhetők. Néhány milliméteres egyenetlenség esetén a szintező lemezekkel megoldható a pozícionálás, nagyobb eltérésnél aljzatkiegyenlítés készítése szükséges, hogy a szabad, gördülékeny futás biztosított legyen.

Mélységéhez képest magas polcrendszereknél mindenképpen javasoljuk a borulásgátlóval rendelkező sínrendszer alkalmazását. Ennek eltérő szelvényprofilja van, amely az alváz alján elhelyezett fül segítségével egy esetleges megakadás, megbillenés esetén sem engedi felborulni a rendszert.


Hajtás


A mozgó alváz minden esetben kettős golyóscsapágyazású futó és vezetőgörgőkkel van felszerelve. A rendszerek mozgatására két lehetőséget biztosítunk. Alacsony terhelés esetén hajtásrendszer nélküli tolófogantyús kialakítást is lehet rendelni, de mi javasoljuk mindenkinek a csillagkerekes hajtás alkalmazását. Ez a kialakítás a hajtásházon belüli áttételnek köszönhetően még magas polcterhelés esetén is kényelmes, könnyed mozgatást tesz lehetővé.


Felépítmény


Az alvázakra tetszés szerint állítható SALKAS, SALMIS, vagy SALMIN rendszer is. Javasoljuk a kapcsolható SALMIN rendszer alkalmazását, amelynél gyorsan, szerszám nélkül áthelyezhetjük a polcokat az aktuális igényeknek megfelelően. A felépítményi rendszerekről további információt az adott termék leírásában talál.

Felületvédelem

Standard kialakítás esetén az alváz színe RAL7035-ös szürke. A polcokat RAL7035-ös szürkében, a lábprofilokat pedig RAL7035-ös szürkében vagy RAL5001-es kékben szállítjuk. Saját porszóró rendszerünk a járatos alapszínek mellett lehetőséget nyújt bármilyen egyedi igény kielégítésére is.

Opcionális kiegészítők


Központi zárSALMOG - Központi zár


A központi zár kifejezetten adatvédelmi feladatok ellátására hivatott szerkezet. A kiegészítő segítségével az összezárt állványrendszer kulccsal fixálható, így az illetéktelenek nem férhetnek hozzá a betárolt információkhoz.

A zárszerkezet a hajtóműoszlopba kerül beépítésre, közvetlenül a hajtókar alá. A rendszer részletes kialakításáról további információt biztonságtechnikai okokból nem adhatunk.


SALMOG - Hajtókar rögzítőHajtókar rögzítő


Ez a fajta rögzítési rendszer nem adatvédelmi, hanem balesetvédelmi feladatokat lát el.

A hajtókar rögzítő segítségével lehetőség van a mobil alvázak ideiglenes fixálására, így véletlenül sem fordulhat elő, hogy valakire vagy valamire rázárják az állványsort.

A kiegészítő 3 elemből áll, melyből a hátsót és a legelsőt csavarral kell rögzíteni a hajtóműoszlopon. A két fix elem között a közbenső fül szabadon mozgatható, ezzel rögzítve vagy oldva az alvázat.


Borulásgátló


A borulásgátló segítségével kiküszöbölhető, hogy egy megbillenés esetén az állványsor felboruljon.

A borulásgátló fő eleme a standard sínrendszer egy speciális változata, melynél a sínpálya felső éle visszaperemezett. A mobil alvázakat egy olyan füllel egészítjük ki, amely a rendszer teljes pályája mentén a visszaperemezett él alatt fut. Ha valami oknál fogva a rendszer megbillenne, akkor az alsó fül megakad a visszaperemezett élben, megakadályozva a borulást.