Mi a SALMOG?
A SALgó Raktártechnika által gyártott MObil Gördíthető tárolórendszer.
A gördülő alvázra szerelt, burkolt tároló polcrendszert kézi erővel, síneken lehet gördíteni, melyet sokféle kialakítású állványfelépítménnyel tudunk ellátni. A burkolt polcok szétnyitását rövid gördülésnél, és kisebb polcterhelésű tárolásnál, a kezelőoldalon elhelyezett kézi tolófogantyú teszi lehetővé. Nagyobb polcterhelésnél csillagkerekes hajtást lehet alkalmazni, amely egy épített hajtásházon keresztül egy, a mozgóalvázban található tengelyt hajt meg.
A tárolórendszert mi gyártjuk, igény szerint szállítjuk és a helyszínen összeszereljük. A minőség minket kötelez, ezért a garancia természetes része vállalásainknak.
Felhasználási terület
Ez a tárolórendszer minden olyan helyen használható, ahol igényes és helytakarékos, akár pormentes módon kívánunk bármilyen dokumentumot, könyvet, kisebb, könnyebb darabot, alkatrészt tárolni. A rendszer magassága és szélessége egyedileg rendelhető, ezért a tárolandó tartalom igénye és a tároló tér lehetősége szerint alakítható a kézzel könnyen gördíthető polcrendszer. Kiemelt felhasználóink a könyvtárak, levéltárak, archiváló központok, irat- és eszköztárak, alkatrészraktárak.


Alváz
Minden gördíthető mobil állványzat lelke az alváz, mely alapként szolgál a felépítménynek, valamint biztosítja a mobilitást. Az alvázainkat vastagfalú C profilú szelvényekből hegesztjük, mely kész állapotban teljesen önhordó valamint csavarodás és feszültségmentes.
Beépítési tapasztalataink alapján (szállítás, szerelés) a 3 métert meghaladó hossz esetében az alvázakat kettő, a 6 métert meghaladó alvázakat pedig 3 elemből ajánljuk összeszerelésre. Természetesen a felépítmény megválasztása (annak rendszermérete), valamint a terhelés mértéke (a sínek száma, pozíciója) kihatással van a pontos kialakításra, így ez csak általánosan elfogadható elv, mindenképp pontos tervezést igényel.
Megkülönböztetünk fix és mozgó alvázakat. Egy teljes rendszer egységet figyelembe véve a mozgó polcrendszereket bizonyos távolságonként le kell zárni. Erre azért van szükség, hogy ne alakulhassanak ki olyan rendszerek, ahol több 10 sort kell áttekerni ha egy bezárt folyosót meg kell nyitnunk. A lezárásokat a fix alvázak segítségével oldjuk meg. Legegyszerűbb esetben a fal melletti, hosszabb helységeknél közbenső sorok is készülhetnek rögzített kivitelben. A letelepített rendszer alvázai között összezárt állapotban 30 mm hézag van (a gumi távtartó helyigénye).
Az alvázak standard méretei:
Hossz: 2000 mm-től 7000 mm-ig 100 mm-es méretlépcsőben*
Hossz: 2000 mm-től 3000 mm-ig 100 mm-es méretlépcsőben tolófogantyús kivitelnél
Szélesség: Fix alváz: 305, 405, 505, 605, 805, 1005 mm
Szélesség: Mobil alváz: 610, 810, 1010, 1210 mm
Sínrendszer
A sínrendszerek szerepe azonos a vasúti közlekedésben lévő szerepkörrel. Behatárolt irányított útvonalat “jelöl ki” a mozgó felépítményeknek.
Ideális esetben a raktárhelyiség építése során már számolnak az elhelyezendő tárolórendszerek igényeivel, ilyenkor a sínrendszerek előre bekerülnek az aljzatba. Ennek előnye, hogy szinte lehetetlen megbotlani benne, miközben a folyosók között sétálunk. Viszont gondos kivitelezést igényel, szintbeli pozícionálása és tisztán tartása nem könnyű. Az esetek többségében utólag kerül elhelyezésre a sínrendszer, az aljzat síkja fölé. Ezekre a helyzetekre javasoljuk a botlásgátló elhelyezését, ami nagymértékben csökkenti a balesetveszélyt. A kialakítás előnye, hogy esetleges átépítésre nagyobb szabadságot biztosít, hiszen a teljes rendszert visszabontva a sínek áthelyezhetők. Néhány milliméteres egyenetlenség esetén a szintező lemezekkel megoldható a pozícionálás, nagyobb eltérésnél aljzatkiegyenlítés készítése szükséges, hogy a szabad, gördülékeny futás biztosított legyen.
Mélységéhez képest magas polcrendszereknél mindenképpen javasoljuk a borulásgátlóval rendelkező sínrendszer alkalmazását. Ennek eltérő szelvényprofilja van, amely az alváz alján elhelyezett fül segítségével egy esetleges megakadás, megbillenés esetén sem engedi felborulni a rendszert.
Hajtás
A mozgó alváz minden esetben kettős golyóscsapágyazású futó és vezetőgörgőkkel van felszerelve. A rendszerek mozgatására két lehetőséget biztosítunk. Alacsony terhelés esetén hajtásrendszer nélküli tolófogantyús kialakítást is lehet rendelni, de mi javasoljuk mindenkinek a csillagkerekes hajtás alkalmazását. Ez a kialakítás a hajtásházon belüli áttételnek köszönhetően még magas polcterhelés esetén is kényelmes, könnyed mozgatást tesz lehetővé.
Felépítmény
Az alvázakra tetszés szerint állítható SALKAS, SALMIS, vagy SALMIN rendszer is. Javasoljuk a kapcsolható SALMIN rendszer alkalmazását, amelynél gyorsan, szerszám nélkül áthelyezhetjük a polcokat az aktuális igényeknek megfelelően. A felépítményi rendszerekről további információt az adott termék leírásában talál.

Standard kialakítás esetén az alváz színe RAL7035-ös szürke. A polcokat RAL7035-ös szürkében, a lábprofilokat pedig RAL7035-ös szürkében vagy RAL5001-es kékben szállítjuk. Saját porszóró rendszerünk a járatos alapszínek mellett lehetőséget nyújt bármilyen egyedi igény kielégítésére is.

Központi zár
A központi zár kifejezetten adatvédelmi feladatok ellátására hivatott szerkezet. A kiegészítő segítségével az összezárt állványrendszer kulccsal fixálható, így az illetéktelenek nem férhetnek hozzá a betárolt információkhoz.
A zárszerkezet a hajtóműoszlopba kerül beépítésre, közvetlenül a hajtókar alá. A rendszer részletes kialakításáról további információt biztonságtechnikai okokból nem adhatunk.
Hajtókar rögzítő
Ez a fajta rögzítési rendszer nem adatvédelmi, hanem balesetvédelmi feladatokat lát el.
A hajtókar rögzítő segítségével lehetőség van a mobil alvázak ideiglenes fixálására, így véletlenül sem fordulhat elő, hogy valakire vagy valamire rázárják az állványsort.
A kiegészítő 3 elemből áll, melyből a hátsót és a legelsőt csavarral kell rögzíteni a hajtóműoszlopon. A két fix elem között a közbenső fül szabadon mozgatható, ezzel rögzítve vagy oldva az alvázat.
Borulásgátló
A borulásgátló segítségével kiküszöbölhető, hogy egy megbillenés esetén az állványsor felboruljon.
A borulásgátló fő eleme a standard sínrendszer egy speciális változata, melynél a sínpálya felső éle visszaperemezett. A mobil alvázakat egy olyan füllel egészítjük ki, amely a rendszer teljes pályája mentén a visszaperemezett él alatt fut. Ha valami oknál fogva a rendszer megbillenne, akkor az alsó fül megakad a visszaperemezett élben, megakadályozva a borulást.